Remarketing voor jouw onderneming

Jouw onderneming opnieuw laten zien aan bezoekers die eerder in contact zijn geweest met jouw bedrijf. Dit kan online en dat noemen ze dan remarketing of het retargeten van de doelgroep. In dit artikel bespreken we de mogelijkheden die ik geleerd heb van Learnit in de cursus Google Analytics.

Lang niet elke bezoeker koopt de eerste keer dat ze de website zien gelijk iets van jouw website. Ze gaan zich vaak verder oriënteren en raken dan jouw website uit het oog. Wanneer jij deze bezoeker vervolgens weer confronteert met jouw website via bijvoorbeeld Facebook dan is het mogelijk dat hij of zij denkt; “oh ja toch nog even daar kijken”. Wat kan zorgen tot een aankoop.

Google analytics

Via Analytics kun je een campagne opzetten waarmee je kan retargeten. Ten eerste moet je een code aanvragen die zet je dan vervolgens in jouw website, aan de achterkant, dit vereist een klein beetje technische kennis. Dan kun je beginnen met het starten in Analytics, vervolgens stel je jouw doelgroep samen door allerlei statistieken te kiezen en te analyseren. Je kunt dus denken aan locatie, duur van bezoek op uw website, weergegeven pagina’s en hoe vaak de website eerder bezocht.

logo

Kopers retargetten

Vaak kiezen ondernemers van de websites voor bezoekers die nog niets gekocht hebben, dit is ook zeker belangrijk. Maar bijna net zo belangrijk zijn de klanten die reeds al tot aankoop zijn gegeaan. Zij vertrouwen je en willen misschien wel meer van het merk kopen.

Verbeteren

Test de doelgroep uit die jij hebt gekozen en verbeter die zo nodig. Probeer locaties en duur van websitebezoek aan te passen tot je het maximale resultaat eruit haalt. Laat vervolgens alle marketingactiviteiten zich richten op deze doelgroep, zo blijft jouw marketing lineair aan elkaar.