Zakelijk Blog

Alles over het zakelijk leven!

Hoe creëer je meer impact met het gebruik van digital signage?

De mogelijkheden van digital signage zijn legio. Je kunt op een efficiënte manier nieuwe klanten aanspreken. Middels nieuwe technologieën en op een leuke manier. Veel organisaties maken er al gebruik van en in het straatbeeld wordt het ook steeds meer gebruikt. Digital signage is hot and happening en heeft al enkele jaren zijn intrede gemaakt in Nederland. Maar wat is het nu precies, wat zijn de voordelen en waarom zou je het inzetten? We behandelen deze punten allemaal in deze blog en hopelijk kunnen we je wat wijzer maken over de mogelijkheden ervan.  

Wat is digital signage?

Allereerst is het goed om te weten wat digital signage is en wat het inhoudt. Digital signage is eigenlijk hetzelfde als narrowcasting. De termen worden door elkaar gebruikt, maar zijn in feite hetzelfde. Waar veel mensen narrowcasting wel goed kennen is digital signage wellicht een iets minder bekende term. Het is eigenlijk het uitzenden van een boodschap met gepersonaliseerde content voor jouw locatie. Ieder scherm dat je gebruikt in je pand kun je op elkaar afstemmen, maar je kunt ook schermen laten samenwerken door middel van een videowall. Waar je aan medewerkers wellicht meer wilt laten zien over de doelstelling of deze worden behaald en of er progressie is, zal je wellicht aan potentiële klanten een meer commerciële boodschap willen laten zien. 

De voordelen van digital signage

Het grote voordeel van digital signage is dat je content op een originele manier aan de man kunt brengen en of dit nu voor medewerkers, bezoekers of klanten is; je kunt er alle kanten mee op. We hebben een aantal voordelen voor je opgesomd:

  • Verbetering van de communicatie met je personeel en potentiële kansen met daarbij behorende commerciële kansen en meer draagvlak onder medewerkers
  • Meer veiligheid bieden in noodsituaties
  • Duidelijk bewegwijzering binnen grote panden. Zo kunnen bezoekers altijd de juiste route vinden.
  • Persoonlijke content voor verschillende momenten. Bijvoorbeeld om mensen tijdens het wachten in de tandartspraktijk te informeren of amuseren.